Vier jij Pasen dit jaar met een online koeiendans en vegan brunch?
| Wakker Dier zet zich in voor een dierwaardig leven voor alle dieren in de vee-industrie. |
afmelden
  |  bekijk online
Wakker dier

Het wakkerste nieuws voor jou
Hiep Hiep, AH!
Albert Heijn gaat vanaf 1 januari 2023 alleen nog kip met minimaal één Beter Leven-ster verkopen. Daarmee zijn ze de eerste supermarkt die deze beslissing neemt. Dat verdient een pluim! Daarom feliciteerden we Albert Heijn in de krant en op de radio. En natuurlijk op social media! Help jij mee? Deel dan één van de onderstaande berichten op jouw wall. Of op die van Albert Heijn natuurlijk!

Feliciteer Albert Heijn op Twitter
Feliciteer Albert Heijn op Facebook
Feliciteer Albert Heijn op Instagram
Ook Lidl en Jumbo gaan over op sterkip
Nog meer goed nieuws! Want ook Lidl en Jumbo gaan alleen nog kip met minimaal één Beter Leven-ster verkopen. Dat betekent een beter leven voor tientallen miljoenen kippen. Met meer ruimte en eindelijk naar buiten in een overdekte uitloop. Nu de drie grootste supermarkten het goede voorbeeld geven, kan de rest niet achterblijven. Wij geven in ieder geval niet op totdat álle supermarkten overstappen op Beter Leven-kip. En daar hebben we deze zomer jouw overtuigingskracht hard bij nodig!

Bekijk de jaarlijkse koeiendans online
Lente is geen lente zonder de koeiendans! Na een lange winter op stal rennen, springen en dansen de koeien eindelijk weer vrolijk de wei in – een prachtig gezicht. We hebben een manier gevonden waarop jij hier dit jaar toch bij kan zijn: we filmen dit weekend de koeiendans van een biodynamische boer. Deze boer houdt de kalfjes bij de koe. Hij is hét levende bewijs dat het ook anders kan. Volg ons op Instagram, zodat je als eerste de koeiendans ziet!
naar Instagram

Heb je geen Instagram? Houd dan ons Youtubekanaal in de gaten, daar zullen we de video ook op plaatsen.
Bijna alle supermarkten kiezen voor eieren met een Beter Leven-ster
In de aanloop naar Pasen onderzochten wij het eierschap van de supermarkten. En wat bleek? Veel supermarkten verkochten nog eieren zonder dierenwelzijnskeurmerk. Van kippen die hun hele leven doorbrengen in een dichte stal. Gelukkig stappen nu alle supermarkten - op Boni na - binnen hun eigen huismerk over op eieren met ten minste één Beter Leven-ster. Dat is goed nieuws voor de kippen!

Inspiratie voor de Paasbrunch
Wil je met Pasen een lekkere brunch op tafel zetten, maar dan zonder de vele eieren die je er normaal bij verwacht? Bekijk dan eens onze brunchrecepten! Daarin vind je allerlei alternatieven voor eiergerechten, en andere lekkere brunchideeën.
bekijk de recepten

Team Wakker Dier